Winterse make-up

Λ Make-up mag gezien worden deze winter. Daar vraagt de supervrouwelijke mode om. Zo zijn er veel mantelpakjes en het nonchalante en slordige is voorbij. Ogen en mond zijn veelal gelijkwaardig opgemaakt. Voorheen was het nog wel eens óf de ogen óf de mond. De lippen worden omlijnd, zelfs een cupidoboogje mag. Echt helderrood, maar ook donkerrood, zijn favoriete kleuren lipstick deze winter. Lipglosses zijn niet meer weg te denken. Nagels en lippen hebben weer ouderwets dezelfde kleur. Smoky eyes, meestal voor de avondmake-up, zijn hier en daar terug, maar nu in kleuren als koper, mahonie en karamel. Geliefde tinten oogschaduw zijn aubergine, lila, lime, nuances in blauw, zilver en goud. Deze kleuren zijn meestal zacht glanzend, maar ook wel mat. Een trend is ook metallic oogschaduw. De wenkbrauwen worden aangezet en een paar laagjes mascara zijn onontbeerlijk. Roze blush is subtiel aanwezig. Op de foto de winterlook Classic Beauty van Malu Wilz. In dit nummer van Esthéticienne zetten we alle looks voor je op een rijtje.

Estetika Herfst

Λ Veel nieuwe standhouders, volop directe verkoop waar schoonheidsspecialisten zich ‘arm’ kochten, schuimwijn en overal opgewekte gezichten, dat waren de kenmerken van de najaarsvakbeurs Estetika, die half oktober in Brussel werd gehouden. De beurs werd goed bezocht; alleen al op maandag kwamen er 4200 leerlingen. Voorzichtige conclusie is dat het economisch herstel zich in België eerder begint af te tekenen dan in Nederland. Wil je ook eens naar deze beautybeurs in België? Estetika Lente wordt van 12 t/m 14 maart 2005 gehouden in het Tentoonstellingspark te Brussel. Meer informatie vind je op www.bruexpo.be.

Thailand Health & Beauty Show

Λ Schoonheid van binnenuit; een holistische benadering – de schoonheidsbranche in Europa heeft er de laatste jaren de mond van vol. In Thailand weten ze niet beter: daar is het gewoon ‘the way of life’. Het land heeft een rijke traditie op het gebied van natuurlijke behandelwijzen, kruidentherapieën, massagetechnieken en gezond eten. Daarnaast leeft hier het besef dat lichaamsverzorging – zowel in- als uitwendig – een belangrijke bijdrage levert aan iemands persoonlijkheid. De Health & Beauty Show reflecteerde dat alles en maakte duidelijk dat de Thaise benadering van persoonlijke verzorging bezig is de rest van de wereld te veroveren. Voor de deelnemers aan onze studiereis in september bleek de beurs in ieder geval een verrassende bron van inspiratie te zijn! Op de site van de Thailand Health & Beauty Show vind je onder het kopje ‘360 Virtual Tour’ nog veel meer foto’s van de beurs.

Sfeervolle etalage

Λ Tijdens de feestmaanden wil je natuurlijk dat je salon een winterse en vrolijke sfeer uitstraalt. De inrichting is immers het unieke visitekaartje van iedere winkel. En daarbij is de etalage van groot belang. Passende, steeds variërende decoraties zorgen ervoor dat de nieuwsgierigheid van de klant continu geprikkeld blijft. Beekwilder, gespecialiseerd in opvallende sfeer- en productpresentaties, heeft dit seizoen volop keus om je salon om te toveren in feestelijke sferen. Zo kun je feilloos die materialen kiezen, die het speciale karakter van je salon het best accentueren. Om je hiermee op weg te helpen, zetten we in Esthéticienne 11 een aantal belangrijke tips en trends voor je op een rijtje.

Hammam-massage

Λ De hammam-massage is een goddelijke massage. Het woord hammam is dan ook afgeleid van ‘Hamman’, de naam van een oude Iranese oppergod. De hammam-massage ontspant lichaam en geest en deed dat ook al in vroegere tijden. In Esthéticienne 11 zie je stap voor stap hoe deze speciale massage wordt uitgevoerd. Wil je zelf een hammam-massage ondergaan? In het recent opgeleverde Thermen Holiday kun je uit vele behandelmogelijkheden kiezen. Niet alleen in het beautygedeelte, waar vijftien schoonheidsspecialisten werken, maar ook in de hammam is er volop keuze. Bijvoorbeeld voor alleen scrubben of voor een scrubritueel met een korte of langere zeepmassage. Een standaard behandeling van 25 minuten kost €30 en 50 minuten kost €55. Voor meer informatie kijk je op www.thermenholiday.nl.

Verder in dit nummer

Λ
  • Reportage: Dress for Success
  • Sales: Verkopen via uw oren
  • Dermatologie: Liposculpture
  • Opleiding: Opleidingsinstituut met praktijksalon
  • Expositie: Nederlandse geurhistorie
  • Raatsels: Kleur in uw interieur