Λ

Terugblik op Aging Well '09

Terugblik op Aging Well '09

Met de organisatie van het vakcongres Aging Well op 8 december vorig jaar wist Evensis Media het totaalconcept van anti-aging en wellness op een nieuwe manier in de schijnwerpers te zetten. De verschillende ruimtes van de hightech Polarroom van de Jaarbeurs Utrecht vormden een futuristische ontmoetingsplek van honderden bezoekers en tientallen sprekers. Esthéticienne doet verslag van deze dag.

Λ

Stamcelcosmetica: werkt het al?

Stamcelcosmetica: werkt het al?

De cosmetica-industrie wordt er steeds handiger in om medische ontdekkingen te vertalen naar een formule in de pot. Alles draait om het wow-effect. Verblind worden door het fantastische verhaal, waardoor je je nog nauwelijks durft af te vragen of het echt wel werkt. Neem nu de stamcelactiverende crèmes. De theorie is waanzinnig, maar de praktijk kan haar nog niet evenaren. Het weerhoudt trendsetters er niet van om alvast hun territorium af te bakenen. Wie de eerste is, heeft de macht. Toch? Cosmeticajournalist Monique Lindeboom ging voor Esthéticienne op onderzoek uit.

Λ

Lineaire en reticulaire hyperpigmentaties

Lineaire en reticulaire hyperpigmentaties

De kleur van de huid is een combinatie van de hoeveelheid en de verdeling van het melanine (huidpigment) in de verschillende huidlagen van de huid en het effect van absorptie en reflectie van het licht dat op de huid schijnt. Dermatoloog Roel Genders legt je deze maand in Esthéticienne uit hoe hyperpigmentaties in de huid ontstaan. Daarbij richt hij zich op de hyperpigmentaties met een lineair (lijnvormig) of reticulair (netwerk) patroon.

Λ

Chronische pijn na borstoperaties

Chronische pijn na borstoperaties

Een kwart van de vrouwen die een borstvergroting heeft laten uitvoeren, houdt aan deze cosmetische ingreep chronische pijn over. Ook blijkt dat bijna de helft van alle borstkankerpatiënten pijnklachten heeft, twee tot drie jaar na een chirurgische behandeling. Met een gespecialiseerde pijnbehandeling kan de kwaliteit van leven van deze patiënten weer verbeteren. Lees er meer over in Esthéticienne.

Λ

Zaadtype en zaadoliën

Zaadtype en zaadoliën

Het zaadtype is een rustig type vol levensenergie en nieuwe ideeën. Met de juiste omstandigheden ontpopt dit type zich tot een mooie plant of bloem. Het zaadtype zit boordevol informatie, maar wacht op het juiste moment om die informatie door te geven. Ze hebben oude informatie opgeslagen en zijn in voor vernieuwing. Herken jij je in deze kenmerken? Blader snel het januarinummer van Esthéticienne door en ontdek nog meer bijzonderheden van dit type.

Λ

Noni

Noni

Noni is de naam die in Tahiti wordt gebruikt voor Morinda Citrifolia. Maar noni kent ook andere bijnamen, zoals ‘painkiller tree’, ‘the queen’, Indische moerbeiboom of wilde pijnboom. Deze altijd groen blijvende medicinale plant - of kleine boom - groeit op dorre gronden, op lavagesteente en langs lavastromen, maar ook op rijke, vochtige gronden. Over het algemeen wordt noni gebruikt als voedingssupplement, aangezien het vele voordelen heeft voor de gezondheid. In de cosmetica komen we bestanddelen van de vrucht tegen in tal van verzorgende producten. In het nieuwe nummer van Esthéticienne ontdek je alle bijzondere eigenschappen van deze tropische plant.

Λ

Kostbaar promotiemateriaal

Kostbaar promotiemateriaal

In de rubriek Ethiek wordt elke maand een dilemma voorgelegd door mensen uit de beautybranche. Deze keer vraagt een schoonheidsspecialist uit Friesland het Ethiek-panel om advies. “In mijn salon werk ik met verschillende huidverzorgingsmerken. Een daarvan gaat erg krampachtig om met het aanleveren van promotiemateriaal. Proefmonsters zouden pas beschikbaar worden gesteld bij een minimale productafname, displays kunnen pas bij een bepaalde bestelling worden geleverd en voor de levering van merktasjes, cadeaubonnen en lege monsterpotjes moet ik een aanzienlijk bedrag neertellen. Bij navraag blijkt de leverancier hier absoluut niet flexibel in te zijn. En dat terwijl mijn andere huidverzorgingsmerken die spullen gratis op aanvraag leveren. Toch vind ik het ongepast om mijn klanten van merk A met een tasje van merk B de deur uit te laten gaan. Dus voorlopig blijf ik die spulletjes nog aanschaffen. Wat adviseert het panel mij hierin?” Lees de reacties van het Ethiek-panel en die van collega’s uit de branche op de pagina Forum.

Λ

Cadeautje van Estheticienne

Elke maand maken abonnees van Esthéticienne kans op aantrekkelijke cadeautjes. Zo kun je op een eenvoudige manier kennismaken met nieuwe of bijzondere producten. Kijk snel op de productenpagina wat het product is van deze maand!  

Λ

Verder in dit nummer

Actueel nieuws uit de branche
Agenda
Sales: Luisteren geeft succes
Ethiek: Kostbaar promotiemateriaal
Reportage: Kirsten van der Velde, onze nieuwe columnist
Raatsels: Crème de la crème…
Financieel: Verwachtingen voor 2010
Huidzaken: Huidaandoeningen en overgewicht
Getroffen: Hoop
Behandeling: Système dermatologique van Maria Galland
Massage: Warm Wooding-massage
Visagie: Cold and frosty breeze
PMU: Seminar Ecuri Cosmetics
Healing: Heupen en bekken
Spa culinair: Koken met anijs
Concept: Cenzaa: huidverbetering en wellness
Beurs: Terugblik op Internationaal Therapeut
Introductie: Joe Lewis, ’n gepassioneerde ontwikkelaar
Uit het veld: Chaotische perfectionist
De nieuwste producten voor de schoonheidssalon
Geur van de maand: Hugo Element / Hugo Man

Het volgende nummer van Esthéticienne verschijnt rond 10 februari.