Nummer 12, december 2010

Nummer 12, december 2010

Cover: Fotografie: Joke Schaper / Model: Rosalie Engeleer / MUA/Hair: Cynthia Lacle / Styling: Joke Schaper

Λ

Miss France 2010

Miss France 2010

Van chique bedoeningen moet ze niets hebben. Het liefst trekt ze haar grove laarzen en een makkelijke legging uit de kast. En haar grote voorbeeld is Angelina Jolie. Niet om haar wereldwijd geprezen schoonheid. Nee, om haar rol als moeder en het werk dat ze verricht voor humanitaire organisaties. Het lijkt een typisch politiek antwoord van een goed gedrilde miss. Maar tijdens het interview blijkt er wel degelijk een kern van waarheid in te liggen. Esthéticienne heeft een exclusief gesprek met Malika Ménard, Miss France 2010.

Λ

Evelien: parel voor de branche

Evelien: parel voor de branche

Tom Sebastian noemt haar een ‘vrouw met power’ en Mardge Pascaud roemt haar gedrevenheid. Evelien Leijten uit Chaam won in maart terecht de Beauty Award. Zelf gericht op groei, wil ze ook haar collega’s laten groeien in professionaliteit. Daarom zal ze de lezers van Esthéticienne laten delen in haar ervaringen. In de decembereditie van Esthéticienne maak je kennis met deze ambitieuze dame.

Λ

Diepe chemische peeling

Diepe chemische peeling

Diepe chemische peelings worden al meer dan 100 jaar toegepast in de dermatologie. De voornaamste indicaties zijn photoaging, rimpels rond de mond en acnelittekens. De diepe chemische peeling is een niet-chirurgische methode voor skin rejuvenation. Andere methodes hiervoor zijn face-lifting, dermabrasie en laser resurfacing. Dermatoloog Roel Genders geeft een duidelijke uitleg over deze behandelmethodes.

Λ

Pepermunthydrolaat

Pepermunthydrolaat

Pepermunt (Mentha x piperita) is een van de meest gekweekte en gebruikte kruiden ter wereld. En niet voor niets. De veelzijdigheid van pepermunt is groot. Het is een verfrissende geur, een fantastische smaakmaker, een aromatische thee in de zomer, een verkoeler voor de huid en therapeutisch sterk werkzaam bij maag- en darmklachten (misselijkheid en spastische darm). Bovendien kan pepermunt jeuk verminderen. Ook in de aromatherapie is pepermuntolie een veelgevraagde olie. Lees er alles over in de nieuwe editie van Esthéticienne.

Λ

Huisstijl

Huisstijl

Voor elk bedrijf geldt dat de uitstraling naar de klant heel erg belangrijk is. Sommige merken leven daar zelfs van. Door de verpakking en reclame rondom deze merken is de consument bereid meer te betalen dan voor concurrerende producten of diensten. Waarom? Om de uitstraling en de beleving. Dit geldt ook voor jouw bedrijf. In je communicatie dien je over te brengen wie je bent en waarom je beter bent dan een collega om de hoek. Zorg voor een eenduidig verhaal in alles wat je doet. Twee handige hulpmiddelen hierbij zijn een moodboard en een huisstijl. De redactie van Esthéticienne legt je uit hoe je dit kunt aanpakken.

Λ

Second opinion: zorgvuldig aanvragen

Second opinion: zorgvuldig aanvragen

Patiënten worden steeds mondiger. Zij willen precies weten of hun ziekte op de juiste manier is gediagnosticeerd en behandeld. En terecht, want onze gezondheid is kostbaar en er zijn veel mogelijkheden. Wie ernstig twijfelt over de diagnose of behandeling van zijn arts, kan een second opinion aanvragen bij een andere arts. Zo’n deskundigenoordeel kan onzekerheid wegnemen. Hoe je dit aanpakt, lees je in Esthéticienne.

Λ

Verhuizing

Verhuizing

In de rubriek Ethiek wordt elke maand een dilemma voorgelegd door mensen uit de beautybranche. Deze maand ontvingen we een kwestie van een schoonheidsspecialist uit Amsterdam. Zij kampt met een dilemma en vraagt het Ethiek-panel om advies. “Binnen nu en twee jaar ben ik van plan om mijn vertrouwde woon- en werkruimte in de Randstad te verlaten en te verhuizen naar het platteland. Reden is dat ik echt toe ben aan een rustige leef- en werkomgeving. Dit heeft natuurlijk wel z’n gevolgen voor mijn klanten. Aangezien ik niet direct afhankelijk ben van de inkomsten van mijn salon, maak ik me niet zorgen om mijn onderhoud. Wel ben ik bezig met de vraag op welk moment ik het mijn klanten moet laten weten. Op het moment dat mijn huis te koop komt te staan, zullen mijn klanten me vragen gaan stellen over mijn toekomstplannen. Als ik hier open in ben, zullen ze zich realiseren dat een bezoek aan mijn toekomstige salonlocatie niet eenvoudig zal zijn. Aangezien de verkoop van de woning tegenwoordig best nog wat tijd kan kosten, weet ik niet hoe open ik hier al in moet zijn naar mijn klanten toe. Wat adviseert het panel mij hierin?” Lees de reacties van het Ethiek-panel en die van collega’s uit de branche op de pagina Forum.

Λ

Cadeautje van Estheticienne

Elke maand maken abonnees van Esthéticienne kans op aantrekkelijke cadeautjes. Zo kun je op een eenvoudige manier kennismaken met nieuwe of bijzondere producten. Kijk snel op de productenpagina wat het product is van deze maand!  

Verder in dit nummer

Λ

Verder in dit nummer

Actueel nieuws uit de branche
Agenda
Sales: Zomaar wat ideeën
Ethiek: Verhuizing
Jubileum: NCV 60 jaar
Knowhow: Microdermabrasie (XI)
Uitgesproken: Marketingingrediënten
Financieel: Fiscaal partnerschap
Raatsels: Hormonen op doktersrecept
Getroffen: Overlijden
Introductie: Skeyndor Corrective
Massage: Hoofdpijnmassage (II)
Achtergrond: Carita: van nul tot nu
Visagie: Glitt and glam
Healing: Visualisatie voor rust en ruimte
Exotische ingrediënten: Neroli
Introductie: Snelle start Image Skincare
Spa culinair: Experimenteren met smaken
Bedrijfsportret: Baars Produkten
Uit het veld: Bezint eer ge begint
Cadeautje van Esthéticienne
De nieuwste producten voor de schoonheidssalon
Geur van de maand: Filorga Eau anti age

Het volgende nummer van Esthéticienne verschijnt rond 12 januari.