Nummer 1, januari 2011

Nummer 1, januari 2011

Cover: Fotografie: visagie: Sascha Koninkx, fotografie: Michel Cupido, make-up: Pupa Care Cosmetics, model: Rachelle (www.modelsrockagency.com), kleding: www.djunk.nl.

Λ

Marktonderzoek

Marktonderzoek

Een marktonderzoek, wat niets meer is dan informatie verzamelen, richt zich voornamelijk op de omgeving van je bedrijf, jouw klanten én - heel belangrijk - jouw concurrenten. Het kan een belangrijk hulpmiddel zijn bij het vaststellen van je toekomstplannen en bij het opstellen van je marketingplan of begroting. Voor je besluit of je een marktonderzoek wil (laten) uitvoeren, is het belangrijk om vast te stellen wat je te weten wil komen en waarom. In het nieuwe nummer van Esthéticienne lees je hoe je dit kunt aanpakken.

Λ

Wallen: is er iets aan te doen?

Wallen: is er iets aan te doen?

Is er iets te doen tegen wallen onder de ogen? Geen rare vraag, als je je bedenkt dat vrijwel iedereen met dit probleem te maken krijgt. Wallen zijn na acne het meest voorkomende ‘huidprobleem’ en het maakt mensen een stuk ouder dan ze zich voelen. Dat je wallen kunt behandelen door middel van een ooglidcorrectie, weet eigenlijk iedereen. Maar wat als je daar nog niet aan toe bent. Of als je daar niet voor in aanmerking komt. Hoog tijd om eens wat dieper op dit onderwerp in te gaan. Blader dus snel het januarinummer van Esthéticienne door.

Λ

Schoonheidsslaapje

Schoonheidsslaapje

We slapen ongeveer een derde van ons leven. We weten nog lang niet precies waarom we slaap nodig hebben, al is wel duidelijk dat de herstelfunctie heel belangrijk is. De behoefte aan slaap is voor elk mens anders. Het gemiddelde ligt tussen de 7 en 9 uren slaap per dag. Mensen die gezond slapen zijn de hele dag fit. Ze hebben meer energie, een beter humeur, een betere gezondheid en een beter geheugen. Ze zijn creatiever en leven langer dan mensen die slecht slapen. Lees meer over de heilzame werking van slaap in het nieuwste nummer van Esthéticienne.

Λ

Lichttherapie

Lichttherapie

Door gebruik te maken van uv-licht kunnen sommige huidaandoeningen worden behandeld. Het therapeutische resultaat hangt af van de keuze van een bepaalde lichtbron voor een bepaalde aandoening. De afgelopen 25 jaar is lichttherapie een belangrijk onderdeel geworden van de behandeling van verschillende ziektebeelden in de dermatologie. Dermatoloog Roel Genders geeft je een uitleg over de toepassing van lichttherapie voor diverse huidaandoeningen.

Λ

Rozenhydrolaat

Rozenhydrolaat

Rozenhydrolaat, oftewel rozenwater, is een heel ander product dan rozenolie. Hoewel dit water intens naar roos ruikt, heeft het een licht zurige geur met veel geurnuances. Dit in tegenstelling tot het synthetische rozenwater dat heel zoet ruikt en een vlakke geur bezit. Rozenhydrolaat is geschikt voor vrijwel alle huidsoorten, vooral als de (huid)problemen hormonaal zijn. Esthéticienne geeft je een paar bijzondere recepten met rozenhydrolaat: van strijkwater tot gezichtslotion.

Λ Beauty- en wellnesstrends 2011

Trends blijven in ontwikkeling. Fabrikanten lanceren continu nieuwe producten om de consumenten te blijven prikkelen. En dat is nodig, want niets is zo veranderlijk als de mens. Onze Amerikaanse redacteur Nancy Trent spot vanuit haar New Yorkse basis de trends waarmee de beautybranche het komende jaar in aanraking komt.

Λ

Prijsverlaging

Prijsverlaging

In de rubriek Ethiek wordt elke maand een dilemma voorgelegd door mensen uit de beautybranche. Deze maand ontvingen we een kwestie van een schoonheidsspecialist uit Overijssel. Zij kampt met een kwestie en vraagt het Ethiek-panel om advies. “Onlangs heeft een van mijn leveranciers besloten om de landelijke prijzen voor producten en behandelingen drastisch te verlagen. Dat heeft bij mijn klanten nogal wat vragen opgeroepen, want vanwaar deze plotselinge prijswijziging? De leverancier wil op die manier een grotere doelgroep bereiken, maar tegelijkertijd vragen veel bestaande klanten zich ineens af of ze nu altijd teveel hebben betaald voor hun behandelingen en producten. Wat kan ik hen het beste communiceren?” Lees de reacties van het Ethiek-panel en die van collega’s uit de branche op de pagina Forum.

Λ

Cadeautje van Estheticienne

Elke maand maken abonnees van Esthéticienne kans op aantrekkelijke cadeautjes. Zo kun je op een eenvoudige manier kennismaken met nieuwe of bijzondere producten. Kijk snel op de productenpagina wat het product is van deze maand!  

Verder in dit nummer

Λ

Verder in dit nummer

Actueel nieuws uit de branche
Agenda
Spotlight op…
Sales: Het nieuwe verkopen
Reportage: Limburgse kei in sales
Werkstoffen: Microdermabrasie (slot)
Branche: Lanèche Beautician 2010
Portret: Els van Gogh
Financieel: Inkomensafhankelijke combinatiekorting
Uitgesproken: Slim
Achtergrond: De gouden sleutel naar schoonheid
Visagie: Winter frost
PMU: Geslaagd voor allroundopleiding PMU
Massage: Vreeling Deep Tissue gezichtsmassage
Exotische ingrediënten: Ginkgo Biloba
Spa culinair: Peren
Concept: Slimme voedingsconcepten
Bedrijfsportret: Mineral Care
Volgens Evelien: Inspirerende collega’s
De nieuwste producten voor de schoonheidssalon
Geur van de maand: Daisy Eau So Fresh van Marc Jacobs Joy of Pink van Lacoste

Het volgende nummer van Esthéticienne verschijnt rond 8 februari.