Λ

Werk aan de huid

Werk aan de huid

Tijdens het congres werden drie aspecten belicht, te weten de mogelijkheden en onmogelijkheden van cosmetica en medicinale huidverbetering, het belang van gezonde voeding met daarbij het nut van voedingsuppletie en aanvullende behandelingen, zoals laser of IPL. Begin september vond in het Amsterdamse Hilton hotel het congres ‘Werk aan de huid’ plaats, een initiatief van drie firma’s op diverse gebieden van huidverbetering en -verjonging. Doel was professionele zorgverleners en schoonheidsspecialisten de samenhang en -werking te tonen tussen de diverse disciplines, onderbouwd met de nieuwste inzichten. In Esthéticienne lees je het uitgebreide verslag!

Λ

MB Cosmetics ruim 100 jaar ervaring

MB Cosmetics ruim 100 jaar ervaring

Windkracht 10 kon de vele genodigden er niet van weerhouden massaal naar Alkmaar te komen. “Dat stormachtige weer past wel een beetje bij me”, grapte Mirella Bisschops in haar welkomstwoord. Aanleiding voor het feestje op 12 september jl., was de meer dan 100 jaar ervaring en kennis in het schoonheidsvak. Een geselecteerd aantal klanten ontving daarvoor een persoonlijke uitnodiging en hieraan werd in grote getale gehoor gegeven. Niet alleen de nieuwe Beauty Lounge van Jean D’Arcel werd gepresenteerd, maar er werden ook Awards uitgereikt... 6 maar liefst! Wil jij weten wie de gelukkigen waren? Sla dan snel jouw vakblad open!

Λ

Twitter en uw bedrijf

Twitter en uw bedrijf

Bij de opzet van een nieuwe kliniek voor schoonheidsbehandelingen, the wellclinics, is Anton de Vrieze tegen een aantal commerciële zaken aangelopen. Hoewel hij hier in het verleden in andere branches eerder mee te maken heeft gehad, zijn ze zeker ook van toepassing in de schoonheidsbranche. De komende maanden neemt hij je graag mee langs een selectie van dergelijke issues in de hoop dat zijn goede én slechte ervaringen, tips en adviezen jou kunnen ondersteunen bij het verder professionaliseren van je salon, kliniek of instituut. In augustus heeft hij het onderwerp social media ingeleid. Deze maand gaat hij dieper in op een van de exponenten van social media, namelijk Twitter.

Λ

Peptiden

Peptiden

In de afgelopen tien jaar is de populariteit van peptiden enorm toegenomen: ze zijn steeds vaker en prominenter terug te vinden op de INCI-lijsten. Het enthousiasme omtrent peptiden is echter niet alleen voorbehouden aan fabrikanten en marketeers: inmiddels zijn op de vele blogs en fora die het internet rijk is talloze positieve reviews en gebruikerservaringen te vinden. Kortom; alles wijst erop dat ook de consument peptiden beginnen te zien als ‘the next best thing’. Esthéticienne vertelt je er alles over!

Λ

Cenzaa Bohemian Pearl

Cenzaa Bohemian Pearl

Elk jaar in september organiseert Basic Salon Products het After summer event in de prachtige hoeve in Bornerbroek voor haar depositairs en belangstellenden. Hier worden de nieuwste behandelingen en producten gepresenteerd. Dit jaar werd voor het eerst de Therapist van het jaar gekozen. Traditiegetrouw werd als eerste de nieuwe seizoensbehandeling gepresenteerd. Ditmaal is het de Bohemian Pearl met producten die geïnspireerd zijn door de lange zoektocht naar de mooiste zwarte parel. Lees snel verder…

Λ

Een ongeluk zit in een klein hoekje…

Een ongeluk zit in een klein hoekje…

Deze maand ontvingen we een dilemma van een schoonheidsspecialist uit Friesland. Zij kampt met een kwestie en vraagt het Ethiek-panel om advies. “Onlangs heb ik een nieuwe loeplamp aangeschaft. Ik werkte er al een tijdje naar volle tevredenheid mee, tot vorige week. Tijdens een huidinspectie van een klant begaven de scharnieren van de loeplamp het plotseling, waardoor deze met de scherpe zijde op het hoofd van de klant terecht kwam. Het resultaat: paniek en een bloedende snee in het gelaat. Ik heb deze wond zo goed als mogelijk gedesinfecteerd en nabehandeld en haar een gratis behandeling aangeboden, maar ik ben als de dood dat ze er later bij me op terugkomt. Wat nu als ze er een blijvend litteken aan over houdt en mij aansprakelijk stelt? Hoe kan ik dit probleem het beste aanpakken?” Lees de reacties van het Ethiek-panel en die van collega’s uit de branche op de pagina Forum.

Λ

Cadeautje van Estheticienne

Cadeautje van Estheticienne

Elke maand maken abonnees van Esthéticienne kans op aantrekkelijke cadeautjes. Zo kun je op een eenvoudige manier kennismaken met nieuwe of bijzondere producten. Kijk snel op de productenpagina wat het product is van deze maand!  

Λ

Verder in dit nummer

Actueel: Nieuws en nieuwtjes
Spotlight op…Karin Lupgens
Agenda: Wie, wat waar op beautygebied
Sales: Meer willen verdienen
Reportage: Carine Graen uit het Belgische Denderwindeke
Knowhow: Ultrasoon in de schoonheidssalon
Terugblik: Beauty Salon dimensions
Uitgesproken: Vakbeurs
Marketing: APK keuring voor schoonheidsspecialisten
Esthéculaap: Romans op recept
Dermatologie: Make-up en de huid
Financieel: Wel of geen testament: oordeel zelf!
Ondernemen: Ondernemen man!
Looks: Najaarstrends herfst/winter 2011
Visagie: My muse
Branche: Payot depositairdag
Massage: Indiase hoofdmassage
Aromatherapie: Grasachtigen Poaceae/Graminae
Exotische ingrediënten: Jojoba
Spa Culinair: Chutney met kruiden en kruidenthee
Volgens Evelien: Onderbuikgevoel
Salonnieuws: Nieuwe producten
Geur van de Maand: Replay, Jeans Spirit!
Vraag en Aanbod: Advertenties uit de beautybranche
Cadeautje van Esthéticienne: Annique Forever Young Revitalising Cream

Het volgende nummer van Esthéticienne verschijnt rond 7 november.