Λ

Mooi!

Mooi!

Wat heeft filosofie te maken met schoonheid? De Duitse Rebekka Reinhard schreef er een boek over: ‘Mooi! Mooi zijn, mooi lijken, mooi leven, een filosofische gebruiksaanwijzing’. In binnen- en buitenland verovert deze bestseller de filosofische boeken top tien. Ook verschenen in diverse dagbladen en glossy’s interviews met deze Duitse schone. Esthéticienne sprak met haar over het belang van schoonheid in combinatie met geluk.

Λ

Craquelé-eczeem

Craquelé-eczeem

Een gebarsten huid, oftewel craquelé-eczeem, komt regelmatig voor in de winter. Het wordt gekenmerkt door een droog en ruw oppervlak met schilfering. In de dermatologie wordt dit ook wel een xerosis cutis genoemd. In het maartnummer lees je meer over deze vervelende aandoening.

Λ

Permanente make-up artist Sviatoslav Otchenash

Permanente make-up artist Sviatoslav Otchenash

Eind vorig jaar organiseerde Skinquip een masterclass van permanente make-up artist Sviatoslav Otchenash. Een kleine, maar internationale groep permanente make-upspecialisten kwam bijeen om de wenkbrauw- en liptechnieken te leren van de artistieke master uit de Oekraïne. Met een creatieve achtergrond als tekenleraar heeft Sviatoslav Otchenash permanente make-up in de vingers zitten. Sviatoslav: “Daarnaast vind ik het enorm fijn als ik mensen ook echt gelukkig kan maken door hun uiterlijk te perfectioneren.” Lees meer hierover in Esthéticienne

Λ

Metamorfose massage

Metamorfose massage

Zorgrimpeltjes en spanningen in het gezicht verdwijnen tijdelijk door de metamorfose-massage. “Het resultaat is ultieme ontspanning”, aldus Manda Bergsma, directeur van de School voor Voetreflexologie. Tijdens de metamorfosemassage behandelt ze zowel de voeten, de handen als het hoofd. Met deze massage komt de cliënt meer tot rust en in balans, is de ervaring van Manda. In Esthéticienne vertelt zij er meer over.

Λ

De kracht van Pinterest

De kracht van Pinterest

Pinterest is een belangrijk nieuw medium voor de beautyprofessional. Zo’n 1,6 miljoen Nederlanders gebruiken het, waarvan ruim een kwart miljoen dagelijks. Voor een schoonheidsinstituut biedt dit platform kansen om meer bekendheid te verwerven. Als een consument bijvoorbeeld tips zoekt over huidverbetering, dan kan zij zomaar - door het bekijken van een pin - op jouw site terecht komen. En omdat zij op dat moment zeer geïnteresseerd is in producten of een behandeling die daarop gericht is, kun je haar veel makkelijker als cliënt binnenhalen. Suzanne Wartenbergh, dé deskundige op het gebied van Pinterest, helpt ondernemers hun strategie op te zetten en geeft je tips in het aankomende nummer.

Λ

Gelaatkunde

Gelaatkunde

De ene cliënt wil meer vertroeteld worden, de ander wil juist snel en doelgericht geholpen worden, zonder flauwekul. Hoe weet je wat voor jouw cliënt de juiste benadering is om een zo goed mogelijk contact te hebben en een goede verstandhouding op te bouwen? Joyce van der Voort legt het uit in haar boek ‘Gelaatkunde, Zien geeft Inzicht’. De vorm van de schedel, van het lichaam en van het gezicht vertellen immers veel over de persoonlijkheid van je cliënt.

Λ

Lezersaanbieding: Monchique Skin Renewal Serum X-active

Lezersaanbieding: Monchique Skin Renewal Serum X-active

Als blijk van onze waardering voor je abonnement op Esthéticienne willen we je graag iets extra’s bieden. Daarom hebben we P&B Cosmetix bereid gevonden om vijf Skin Renewal Serums X-Active van Monchique Cosmetics weg te geven.

Lees snel verder op de productenpagina!

Λ

Ethiek: Hoe presenteer ik mijn merken?

Ethiek: Hoe presenteer ik mijn merken?

Via een van onze lezers ontvingen wij deze kwestie: “Als schoonheidsspecialist heb ik ervoor gekozen om verschillende merken in mijn salon te voeren. Dat komt onder andere voort uit de overname van een cliëntenbestand van een collega van me. Zij werkte met twee merken, waar haar cliënten erg tevreden mee waren. Ikzelf werkte ook al met twee andere merken. Inmiddels werk ik dus met vier merken die enorm van elkaar verschillen. Zowel de uitstraling, filosofie als behandelmethodes zijn heel divers. Hoe kan ik deze merken het best communiceren binnen mijn salon, zonder dat dit chaotisch overkomt?”

Je leest op de forumpagina wat het panel haar adviseert.

Λ

Verder in dit nummer

Nummer 3, maart 2015

Editorial Hiep, hiep, hoera!
Actueel Nieuws en nieuwtjes
Agenda Wie, wat, waar op beautygebied
Spotlight Henny van der Vliet
Op de werkvloer Mariska Bakker-van Loosbroek
Reportage Buddha Spa
Sales De zwarte doos van verkoop
Voeding Hoe help je gewrichtspijn voorkomen?
Starten Bouw uw onderneming (II)
Financieel Nieuwe verlofregels 2015
Marketing Hoera! Uw cliënt is jarig
Visagie Vicious power
Opmerkelijk De kleuren van de huid verklaard
Aromatherapie
Aroma-activiteiten bij mensen met Alzheimer
Spa culinair Keltisch zeezout met kruiden
Op uw gezondheid Reken af met verslavingen voordat ze met u afrekenen
Chain reaction Catharina Meijer
Productnieuws Nieuwe producten
Lezersaanbieding Monchique Skin renewal serum X-Active

Het volgende nummer van Esthéticienne verschijnt rond 17 april 2015.