Beautysalon Nieuws

Beauty trends 2009

Onderzoeksbureau Mintel Beauty Innovation verwacht dat de beauty-industrie in 2009 een grondige vernieuwing ondergaat. Het verslechterde economische klimaat leidt ertoe dat de klant alleen die producten in de kast wil hebben die hun kracht daadwerkelijk bewijzen. Dit betekent dat alleen de sterkste merken overeind zullen blijven. Zichtbare resultaten en een groot vertrouwen is waar het in 2009 om gaat. Daarnaast verwacht de klant die resultaten met een minimum aantal producten te bereiken. Naarmate het budget krapper wordt, nemen ook de bestedingen in aantallen potjes en flesjes af. Er wordt zuiniger omgegaan met het gebruik van de producten, en sommige creatievelingen zullen zelfs hun eigen schoonheidsmiddeltjes samenstellen. De kritische consument verplicht producenten tot het verrichten van technologisch onderzoek. Door middel van stamcelonderzoek, nieuwe peptiden en diverse alternatieven voor parabenen wordt de klant overtuigd van de bijzondere werking van producten. De zorg voor het milieu blijft voor velen nog een belangrijk onderdeel van het productieproces. Zo zal er niet alleen gelet worden op de verpakkingen, ook het verbruik van water zal worden teruggedrongen. Steeds meer consumenten gaan over op een verantwoorde en gezonde levenswijze. Daarbij wordt extra goed gelet op gezonde drankjes en voedingsmiddelen. Volgend jaar zullen nog meer gezonde supplementen op de markt worden gebracht, met diverse hapjes en drankjes die ons beauty-dieet helpen te ondersteunen. (Bron: Mintel News Release)