Een groot vitamine D-tekort in Nederland eist jaarlijks veel slachtoffers. De gemiddelde Nederlander heeft minder dan de helft van de ‘gezonde hoeveelheid’ vitamine D in zijn/haar bloed. Wanneer het vitamine D-niveau op pijl zou zijn, zou dit in Nederland jaarlijks tot 18 procent minder sterfte leiden. Deze conclusie trekken wetenschappers van Sunlight, Nutrition and Health Research Center en Ortho Institute. Er zijn sterke aanwijzingen dat vitamine D een preventieve functie heeft bij het ontstaan van verschillende vormen van kanker en bijvoorbeeld multiple sclerose. Vooral de afgelopen jaren zijn er steeds meer en uitgebreidere onderzoeken gedaan naar de preventieve rol van vitamine D. Voldoende vitamine D in het bloed blijkt de risico’s op ondermeer darm-, borst- en prostaatkanker te verminderen. De volledige studieresultaten van Grant en Schuitemaker zijn te vinden in de Journal of Steroid Biochemistry & Molecular.
Nieuws
Productnieuws
- 08-02-2012 Image skincare seminar
- 03-02-2012 Beauty International
- 03-02-2012 Regiobijeenkomsten
- 03-02-2012 Eva Gundlauch genomineerd
- 03-02-2012 Open huis
- 03-02-2012 Beauty- en wellnesstrends 2012
- 03-02-2012 hannah helpt Stichting Stop Kindermisbruik
- 03-02-2012 Kennismakingsmiddag
- 03-02-2012 Congres Doelgericht
- 03-02-2012 Eigen bus voor Pleun

